שינויים שלא משתנים – מודעות אבל נצחיות

הדפסת מודעות אבל
הדפסת מודעות אבל

העולם שלנו מתקדם ומתפתח כל הזמן, דברים משתנים, מתחדשים ומשתפרים, השינויים באים לביטוי בכל הרבדים, ערים מתפתחות, משתדרגות ובמיוחד ערי המרכז כגון רמת גן, תל אביב ועוד. מבין כל הדברים מתחדשים ומשתנים דבר אחד נותר ללא שינוי וממשיך להיות כבימים עברו ואלו הם מודעות אבל. הדפסת מודעות אבל ברמת גן יהיו דומות מאוד בעיצוב ובסגנון למודעות אבל בתל אביב או בכל עיר אחרת. הדבר היחיד שמשתנה הוא השם של הנפטר או הנפטרת. האחידות של מודעות אבל מאפשרת קיום 2 דברים עיקריים, הראשון הוא הנוחות שקיימת בעיצוב מודעת אבל ללא יותר מידי עיצובים וסגנונות, אלא היצמדות לפורמט קיים תוך שינויים קלים והדבר השני היא העובדה שכל מודעת אבל נראית מרחוק ומוכרת לכולם, זה מאפשר העברת המידע בקלות ומהירות, הכוונה היא שאם יש הדפסת מודעות אבל ברמת גן או בכל עיר אחרת מי שיראה את המודעה יקבל את המידע החשוב ביותר במהירות, מידע כגון שם הנפטר, מיקום ההלוויה ומיקום השבעה. 

לנסח מודעת אבל מוצלחת

אולי הניסוח של הכותרת קצת בעייתי אולם ללא ספק אם תנסחו מודעת אבל נכונה היא תהיה מוצלחת והכוונה במודעה מוצלחת היא שהמסר מועבר לקוראים בבהירות ובמהירות. אמנם מצד אחד מודעות אבל כפי שציינו אינן משתנות וגם הדפסת מודעות אבל ברמת גן דומות למודעות בתל אביב אולם לא אחת נוטים לשנות קצת את הניסוח והסדר של הדברים ואם תשנו יותר מידי אתם עלולים לפספס את העברת המידע. הנוסח המקובל של הדפסת מודעות אבל ברמת גן אחיד ודומה לכל עיר אחרת אלו הם עיקרי הדברים שיש להקפיד עליהם:

שם – חשוב לדייק ולא לטעות בכתיבת השם המלא.

כינוי – במידה ויש כינוי לנפטר שאיתו מכירים 

ייחוס / תואר – אדם מקבל תואר בחייו לאחר עמל רב ועל כן יש לציין אותו גם בעת כתיבת מודעת האבל.

קרבה משפחתית – ציון הקרבה המשפחתית תספר לקוראים את המודעה על בני המשפחה המתאבלים מכאן אף ללמוד אם יש ילדים, נכדים, בני זוג ועוד

מקום ההלוויה – ציון בית העלמין מאפשר למכרים וקרובים להגיע להלוויה, מומלץ לדייק ולציין את השער, הכתובת או כל מידע אחר שימנע אי הבנות.

מקום השבעה – על מנת שהמכרים והקרובים יוכלו להגיע לנחם את האבלים יש לציין את כתובת קיום השבעה מדויקת ככל האפשר.

תוספות ניסוח – לא אחת תרצו בעת הדפסת מודעות אבל ברמת גן או בכל עיר אחרת להוסיף ניסוח אישי כגון "נפלה עטרת ראשינו", "ברוך דיין האמת וכדומה. 

איך מזמינים הדפסת מודעות אבל וממי?

עד לא מזמן האחריות על הדפסת מודעות אבל ברמת גן הייתה מוטלת על בתי דפוס אולם כיום כאשר כמעט בכל בית יש מדפסת ומחשב תוכלו להכין את המודעה בעצמכם. מגוון האפשרויות להזמנת מודעת אבל כוללות את בתי הדפוס שהם הסטנדרט המומלץ והמוכר ביותר אולם כיום בעזרת אתרי אינטרנט שונים תוכלו להכין ולעצב בעצמכם את מודעת האבל ולהדפיסה בביתכם. עצם העובדה שהכנתם את המודעה לבד תוכלו להפיצה גם בערותי התקשורת השונים כגון מדיה חברתית ועוד. את המודעות המודפסות נהוג להדביק על לוחות מודעות ובקרבת מגוריו של המנוח.