קבורה חילונית ואזרחית בישראל – מידע לאבלים

קבורה חילונית ואזרחית בישראל – מידע לאבלים

קבורה חילונית ואזרחית בישראל – מידע לאבלים

במרכז להדפסת מודעות אבל תוכלו להדפיס מודעות אבל החל מ-150 ₪ ולקבל שירות VIP הכולל שירותי הדבקת מודעות אבל, משלוח מהיר עד הבית ובנוסף אפשרות להדפסת ופרסום מודעות אבל בעיתונים הארציים. חייגו עכשיו לקבלת השירות

קבורה חילונית וקבורה אזרחית בישראל הן קבורות המתבצעות על פי השקפת עולמו ואמונתו של הנפטר ובני משפחתו. קבורה אזרחית בישראל אינה חייבת להיות קבורה חילונית מאחר והיא יכולה להיות דתית אורתודוקסית, קונסרבטיבית וכל סוג אחר של קבורה. קבורות אלו לא היו מקובלות בישראל עד לשנות השמונים.

פניה מהירה

    קבורה אזרחית בישראל

    חוק שנקבע בשנת 1971 אומר כי אדם בישראל ייקבר על פי שיוכו הדתי. בשנת 1996 תוקן החוק לפי הזכות לקבורה אזרחית חלופית. הפונים לקבורה אזרחית הם:

    • נפטר יהודי שלא מעוניין בקבורה על פי כל חוקי ההלכה
    • נפטר יהודי שמעונין להיקבר בארון
    • נפטר שאינו נחשב יהודי
    • נפטר השייך לדת שאינה מוכרת בישראל

    מיקומי קבורה אזרחית

    קבורה אזרחית יכולה להתבצע בשני אפשרויות:

    • בית עלמין אזרחי
    • חלקה אזרחית בתוך בית עלמין רגיל

    תיקון החוק משנת 1996 קובע כי מדינת ישראל מחויבת ואחראית להקים בתי עלמין אזרחיים או להקצות שטחים לחלקות אזרחיות בבתי עלמין קיימים. כיום בישראל קיימים 40 בתי עלמין אזרחיים/חלקות אזרחיות מתוך 1251 בתי עלמין הפזורים בכל חלקי הארץ.

    חברות קבורה פרטיות מסוימות קיבלו היתרים לביצוע קבורות אלו ממשרד הדתות ומהביטוח הלאומי וכאשר מבקשים קבורה אזרחית, יש לבדוק אם לחברה הרצויה קיים האישור לעסוק בכך. עלות ההוצאה בקבורות אלו משולמת על ידי המוסד לביטוח לאומי למי שנפטר בישראל ולכל אזרח ישראלי שנפטר בארץ או בחו״ל.

    הדפסת מודעות אבל

    קבורה חילונית בישראל

    ישנם מספר סוגי קבורה בישראל, המתבצעים על פי ההלכה היהודית ומוצעים על ידי חברת קדישא:

    קבורת שדה: משטח קבורה אופקי בו מסודרים הקברים

    קבורה חילונית יכולה להיבחר על ידי כל אדם יהודי שחי חיים חילוניים ושאינו רוצה את כל חוקי ההלכה בעת קבורתו, אלא על פי השקפת עולמו. בשנת 1996 תיקון חוק הקבורה הסדיר את עניין זה וקבע כי כל אדם זכאי להיקבר על פי השקפת עולמו ומצפונו.

    קבורה חילונית מתאפשרת אף היא בבתי עלמין אזרחיים או בחלקות אזרחיות בבתי עלמין קיימים. טקס הקבורה הינו אלטרנטיבי ויכול לכלול כל דבר שהנפטר ומשפחתו רואים לנכון כמו דקלום, שירה או אפילו הקראת קדיש.

    בדומה לחוקים החלים על קבורה אזרחית גם במקרים של קבורה חילונית ההיתר ניתן לחברות קבורה מסוימות והתשלום על כך יתבצע על ידי המוסד לביטוח לאומי הכוללים טיפול בנפטר והעברתו למקום הקבורה.

    זה לצד זה, במרחקים קבועים ובעומק הקרקע. זו השיטה המקובלת בדורות האחרונים.

    קבורה רמה: קבורה המבוצעת במבנה רב קומות, בכל קומה ניתן להביא את הנפטר לקבורת שדה או קבורה זוגית/משפחתית.

    קבורה זוגית/משפחתית: קבורה המתבצעת בעומק הקרקע, המוגדר בהלכה. הנפטר הראשון נקבר בתחתית הקבר, מכוסה באבני גולל ועפר ועל גביו יקבר הנפטר השני.

    קבורת סנהדרין: קבורה בתוך אולמות קבורה שניבנו על פי ההלכה היהודית. הנפטר מוכנס על ידי מיטה מיוחדת לתוך כוך כמו קבורות סנהדרין שנחשפו בירושלים ובעוד מקומות בארץ

    קבורת על: קבורה המתבצעת מעל נפטר הקבור בקבורת שדה. חברת קדישא תסיר את המצבה ותכין מקום נוסף לעוד נפטר. יש לציין שכל התהליך יתבצע ללא מגע עם הנפטר הראשון והחפירה תתבצע עד לאבני הגולל המכסים את הנפטר הראשון.

    המרכז להדפסת מודעות אבל

    המרכז להדפסת מודעות אבל הקיים מעל עשור שנים נמצא כאן עבורכם בכל אשר תצטרכו בנושא תכנון והודעת הקבורה למכרים. במרכז תוכלו להדפיס מודעות אבל בכל שעה ולפי כל נוסח שתרצו בין אם הוא חילוני או דתי. ברשות המרכז מספר רב של נוסחים אך תוכלו גם להדפיס את הטקסט הפרטי אותו כתבתם בעצמכם.

    אנחנו נדאג למסור לכם את המודעות עם שליח עד פתח הבית ואם תרצו בכך, נוכל לתלות עבורכם את המודעות ואף לפרסמן בעיתונים. אנחנו כאן עבורכם ונשמח להדריך או ללוות אתכם בכל נושא הקשור ללוויה כמו יצירת קשר עם חברת קבורה בעלת אישורים לביצוע קבורה אזרחית או חילונית.