הליך הקבורה במדינת ישראל – מידע לאבלים

הליך הקבורה במדינת ישראל – מידע לאבלים

הליך הקבורה במדינת ישראל – מידע לאבלים

במרכז להדפסת מודעות אבל תוכלו להדפיס מודעות אבל החל מ-150 ₪ ולקבל שירות VIP הכולל שירותי הדבקת מודעות אבל, משלוח מהיר עד הבית ובנוסף אפשרות להדפסת ופרסום מודעות אבל בעיתונים הארציים. חייגו עכשיו לקבלת השירות

מדינת ישראל היא מדינה יהודית. לכן, הליך הקבורה בישראל מתבצע לפי חוקי ההלכה היהודית, בבתי עלמין יהודיים. בשנים האחרונות חתמה ישראל על הסכם בינלאומי המאפשר קבורות אלטרנטיביות בישראל, כך שלכל אדם תהיה האפשרות להיקבר בכבוד לפי השקפת עולמו. במאמר זה, נרחיב קצת על הליך הקבורה הנהוג במדינת ישראל.

פניה מהירה

    הליך הקבורה במדינת ישראל

    קבורה במדינת ישראל נעשית לרוב על ידי גופים דתיים וממומנת על ידי המוסד לביטוח לאומי. בתי העלמין בישראל, מופעלים בעיקר על ידי חברת קדישא במקרה של קבורה יהודית או חברה מקבילה לפי דת המנוח לאנשים שאינם יהודים וחברות קבורה חילוניות (במקרים מועטים) אשר פועלות בבתי עלמין אזרחיים.

    כעיקרון במדינת ישראל לא קיים עדיין חוק המסדיר קבורה של גופות או דרך טיפולן לכן, רוב האנשים שמתעסקים בנושא זה עושים זאת מתוך הרגשה של שליחות ורואים זאת כחובה. את הנפטר קוברים לאחר מינימום עבור 3 שעות משעת פטירתו ועד 48 שעות שלאחר המקרה אלא אם החליט אחרת רופא ממשלתי. קיים חוק שירותי הדת היהודיים הקובע את תנאי ההקמה, המינויים והתקצוב של המועצות הדתיות ברשויות הערים וגם עוסק ברכישת חלקות קבר בבתי עלמין המנוהלים על ידי חברת קדישא במסגרת מתן שירותי דת יהודיים.

    מימון הקבורה בישראל

    כעיקרון, הביטוח הלאומי משלם לחברת קדישא על סידורי לוויה של כל תושב ישראלי. ישנו מקרה בו הביטוח הלאומי מממן את המצבה כאשר אדם נפטר ואין לו בני משפחה או קרובים שיכולים לשלם על המצבה. הקמת המצבה תתבצע על ידי החברה שטיפלה בסידורי הלוויה ויש לה הסכם חתום על הביטוח הלאומי. במקרה זה המצבה תוקם 3 חודשים לאחר יום הקבורה. הביטוח הלאומי לא מחזיר תשלומים לקרוב ששילם על מצבה. מקרים נוספים של מימון וכל הפרטים הנוספים ניתן למצוא באתר המוסד לביטוח לאומי.

    הדפסת מודעות אבל

    אישורים ובירוקרטית הקבורה בישראל

    לאחר מקרה מצער של מוות, יש לפנות לגורמים מוסמכים על מנת לקבל את כל האישורים הנדרשים. אם המנוח נפטר בבית החולים, ניתן להוציא תעודת פטירה בבית החולים. במקרה של מוות בבית יש להזמין אמבולנס לפינוי המנוח עם רופא לשם קביעת המוות והכנת תעודת פטירה. במקרה שקיים חשד למוות לא טבעי, יש לערב את משטרת ישראל ולקבל ממנה אישור מיוחד. כאשר ברשותכם תעודת פטירה חתומה ב3 העתקים ובנוסף תעודת הזהות של המנוח, יש לפנות למשרד הבריאות לקבל רישיון קבורה. עם כל המסמכים הנ״ל יש לפנות לחברת קדישא או כל חברת קבורה אשר תבחרו לשם קביעת מועד ומיקום הלוויה.

    סוגי הקבורה בישראל

    • קבורת שדה – משטח קבורה אופקי בו מסודרים הקברים זה לצד זה, במרחקים קבועים ובעומק הקרקע. זו השיטה המקובלת בדורות האחרונים.
    • קבורה רמה – קבורה המבוצעת במבנה רב קומות, בכל קומה ניתן להביא את הנפטר לקבורת שדה או קבורה זוגית/משפחתית.
    • קבורה זוגית/משפחתית – קבורה המתבצעת בעומק הקרקע, המוגדר בהלכה. הנפטר הראשון נקבר בתחתית הקבר, מכוסה באבני גולל ועפר ועל גביו יקבר הנפטר השני.
    • קבורת סנהדרין – קבורה בתוך אולמות קבורה שניבנו על פי ההלכה היהודית. הנפטר מוכנס על ידי מיטה מיוחדת לתוך כוך כמו קבורות סנהדרין שנחשפו בירושלים ובעוד מקומות בארץ
    • קבורת על – קבורה המתבצעת מעל נפטר הקבור בקבורת שדה. חברת קדישא תסיר את המצבה ותכין מקום נוסף לעוד נפטר. יש לציין שכל התהליך יתבצע ללא מגע עם הנפטר הראשון והחפירה תתבצע עד לאבני הגולל המכסים את הנפטר הראשון.
    הדפסת מודעות אבל

    המרכז להדפסת מודעות אבל 24 שעות ביממה

    במרכז להדפסת מודעות אבל תוכלו להזמין הדפסה של מודעות, בכל שעה, יום או לילה ובכל מיקום אחר בארץ, לרבות מודעות אזכרה או השתתפות בצער אותן תקבלו עד פתח הבית על ידי שליח. המרכז פועל שנים רבות ובעל ניסיון ומציע שירותים נוספים של תלייה והדבקת המודעות ופרסומן בעיתונים. הכל מתבצע ברגישות בהתאם למצב הלא נעים בו אתם נמצאים.