הכנות להלוויה – מידע לאבלים

הכנות להלוויה – מידע לאבלים

הכנות להלוויה – מידע לאבלים

במרכז להדפסת מודעות אבל תוכלו להדפיס מודעות אבל החל מ-150 ₪ ולקבל שירות VIP הכולל שירותי הדבקת מודעות אבל, משלוח מהיר עד הבית ובנוסף אפשרות להדפסת ופרסום מודעות אבל בעיתונים הארציים. חייגו עכשיו לקבלת השירות .

כאשר אדם נפטר בישראל והיותו יהודי, ברוב המקרים על המשפחה הקרובה לדאוג לכל ההכנות לקראת הלוויה והשבעה. להחליט על מיקום ממנו יצא מסע הלוויה וגם מקום לשבת בו את השבעה. בדרך כלל נהוג לעשות זאת בבית המנוח. אך מה עוד עלינו לעשות במצב מצער שכזה?

פניה מהירה

    הכנות להלוויה

    ברגע שאדם הולך לעולמו ועד לרגע קבורתו, זמן זה הינו ״ימים של צער״ או ״ימי אנינות״. כל אחד ממקורבי המנוח מקרבה ראשונה חייב לשבת שבעה. בתקופה זו היושב שבעה משוחרר מכל התחייבות חברתית או דתית. בישראל מדובר על תקופה קצרה מאוד מאחר וחברת קדישא דואגת לקבור את המנוח החל מעבור 3 שעות מרגע פטירתו ועד מקסימום 48 שעות (במקרים קיצוניים) על מנת לא ״להלין את המת״ כנהוג ביהדות.

    לפני הלוויה אסורות על כל יושב שבעה לבצע כל מצווה כולל הנחת תפילין, תפילות וברכות. בנוסף חל איסור על אכילת בשר ושתיית יין, אסורה הרחצה או גזירת השיער. יציאה מהבית מתאפשרת רק על מנת לדאוג לסידורי הלוויה. כאשר ימים אלו חלים רק ביום חול ואם הם לפני כניסת השבת, הדבר ידחה עד למוצאי השבת.

    לפני ההגעה למקום ממנו תצא הלוויה, במידה ואינכם גרים עם המנוח, יש לארוז בגדים חמים בחורף ומיטריה, לעמידה ממושכת בחוץ. בקיץ, כיסוי ראש ובקבוק מים. אם מגיעים אנשים מבוגרים או חולים ללוויה, יש לדאוג לכיסאות מתקפלים שיונחו ליד הקבר. דאגו לטישיו ומשקפי שמש כהים מאחר ולרוב לוויות מלוות בבכי. כיפות לגברים ומטפחות לנשים. אם אתם לא הולכים עם נעלי עור בשבעה, כנהוג, יש להצטייד בנעלי בד.

    איך להתלבש ללוויה?

    רצוי שתדעו שבזמן הלוויה החולצה של האבלים תיקרע על ידי הרב אצל גברים ומקבילתו הנשית לנשים. עם בגדים אלו, תישארו 7 ימים מבלי להחליף או להתקלח. לכן, כדאי להקדיש רגע של מחשבה מראש, אילו בגדים יתאימו לשרת את השבוע הקשה הזה. המנהג של לבישת שחורים הוא מנהג מערבי ולא נהוג בדת היהודית.

    אוכל וכיבוד ליום הלוויה ולמשך כל תקופת השבעה חייב להתבצע על ידי אדם אחר, קרוב אליכם, חבר או בן משפחה רחוק ולא על ידי האבלים. לרוב, מזמינים קייטרינג לאירועים שכאלו או שבני המשפחה הרחבה, דואגים לכיבוד, שתייה ואוכל, מעשה ידם.

    הדפסת מודעות אבל

    איך תודיעו על מותו של יקיר ליבכם?

    המרכז להדפסת מודעות אבל, בעל ניסיון של שנים ורגישות למצבים כאלו, יעזור לכם בכל נושא הפרסום. הדפסת מודעות אבל במהירות המתאפשרת, שליחתן על ידי שליח עד פתח ביתכם, בכל שעה ובכל רגע נתון. שירותים נוספים של תליית והדבקת המודעות בלוחות המודעות באזורכם ואם תרצו, פרסום המודעה בעיתונים.