דינים ומנהגים בימי האבל והשבעה – מידע לאבלים

דינים ומנהגים בימי האבל והשבעה – מידע לאבלים

דינים ומנהגים בימי האבל והשבעה – מידע לאבלים

במרכז להדפסת מודעות אבל תוכלו להדפיס מודעות אבל החל מ-150 ₪ ולקבל שירות VIP הכולל שירותי הדבקת מודעות אבל, משלוח מהיר עד הבית ובנוסף אפשרות להדפסת ופרסום מודעות אבל בעיתונים הארציים. חייגו עכשיו לקבלת השירות

ביהדות ישנם דינים ומנהגים בימי השבעה והאבלות. דינים המנחים אותנו בנוגע לאופי הלבוש, מאכלים מותרים ואסורים, איך להתנהג לאבלים ומה האיסורים על האבלים עצמם. דינים אלו גם מורים לנו על קריאת פסוקים ותפילות נכונים לכל רגע בזמן האבלות. זמן האבלות מתחלק ל-4 תקופות: תקופת אנינות, שבעה, השלושים ושנת האבל.

פניה מהירה

    דיני שבעה ומנהגי אבלות

    דינים ומנהגים אלו מדברים על הדברים שאסור לאבלים לעשות במשך שבעת ימי האבל בנושאי המלאכה, רחיצה, נעילת נעליים, חיי אישות, לימודי תורה, ביגוד, ישיבה בחברה, טיפוח אישי, יציאה מהבית והשתתפות באירועי שמחה.

    מלאכה: חל איסור על אבלים לעסוק בכל מלאכה או התעסקות בסחורה. אם האבל מחזיק בחנות או בית עסק כלשהו, על העסק להיות סגור בכל שבעת ימי האבל. אם מדובר בעסק שותפות וקיים חשש להפסדי כסף לשותף שאינו אבל, רצוי להתייעץ עם הרב ואיך ניתן בכל זאת למנוע זאת. כל מלאכת הבית כמו בישול, אפייה וניקיון הבית מותרים.

    רחיצה וסיכה: רחצה מלאה אסורה, גם לא במים קרים. יש לרחוץ את כפות הידיים, הרגליים והפנים במים קרים. במקרים דחופים של חולה בציווי רופא, מותר להתרחץ במים חמים, גם אם מדובר בחולה ללא סכנה כלשהי. אם זמן טבילת אישה נופל על זמן אבלותה, אסור לה לטבול , אך מותר לה להתרחץ במים חמים במקומות נחוצים בכדי ללבוש לבנים נקיים. חל איסור על מריחת שמנים וקרמים אך דאודורנט למניעת זיעה או כל קרם לצורך רפואה, מותרים. אישה לא תתאפר כ30 יום חוץ מאישה נשואה שיכולה להתאפר לאחר שבעת ימי האבל.

    נעילת נעליים: על האבלים לא לנעול נעליים העשויות מעור. כל נעל מפלסטיק, גומי או בד, שלא משולב בהם עור – מותרים לנעילה.

    חיי אישות: אין לקיים יחסי אישות בכל ימי האבל, כולל בשישי ושבת. כמו כן יש לצמצם ולהחמיר גם בשאר הקרבות כמו חיבוקים, נשיקות ושינה צמודה יחד.

    דינים ומנהגים לאחר הלוויה

    לאחר הלוויה, האבלים שבים בדרך כלל לבית המנוח, שם ישבו שבעה במקום נמוך ממקום מושבם הרגיל. נהוג להדליק נר נשמה בבית המנוח שיהיה דלוק בכל שבעת ימי האבל. את המראות והתמונות מכסים בבית המנוח, למשך ימי השבעה. בשובם של האבלים מהלוויה, נהוג כי השכנים והמכרים יבשלו להם ארוחה המכונה ׳סעודת הבראה׳.

    כביסה ולבוש: חל איסור על האבלים לכבס או לגהץ את בגדיהם. גם לא על ידי גורם אחר. בזמן ימי האבל אין ללבוש בגדים נקיים ומכובסים, גם לא בגדים שיצאו מכביסה לפני תחילת השבעה. לבני ביתו של האבל שאינם אבלים, לבישת בגדים רגילה מותרת.

    ישיבה על כיסא: אסור לאבלים לשבת על כיסאות או ספסלים, אלא על כיסאות הנמוכים ב30 סנטימטרים מהכיסאות הרגילים. ישיבה על כריות או מזרנים המונחים על גבי הרצפה מותרת. האבל חייב לשבת רק בשעה שנמצאים אצלו המנחמים. בשאר שעות היום קימה והליכה בבית מותרות.

    תספורות וגילוח: אין על האבל להסתפר או להתגלח במשך 30 יום. אין לקצוץ ציפורניים, אך מותר לקצוץ ציפורניים בעזרת השיניים.

    יציאה מהבית: במשך כל ימי השבעה, אין על האבלים לצאת מהבית, גם לא לצורך מצווה. רק במקרה בו לא ניתן להשלים מניין בבית, יש אפשרות להגיע לבית הכנסת לצורך תפילות ואמירת קדיש.

    השתתפות בשמחות: איסור על השתתפות בשמחות במשך 30 יום ואבל על הורים במשך שנה. לאבל מותר להשתתף בברית בנו או חתונת ילדיו, גם בימי השבעה.

    תפילות: המצווה היא להתפלל בבית המנוח. על האבל חל איסור להניח תפילין ביום הראשון לאבלות.

    שאילת שלום: על האבלים חל איסור לומר שלום בכל ימי השבעה לאף אדם. אם נשאלו לשלומם ב3 ימי השבעה הראשונים על ידי אדם שלא ידע שהם באבל, אסור להם לענות לו, אך חייבים להודיע לשואל כי חל עליהם האיסור לענות לו, בכדי לא לפגוע ברגשותיו. לאחר 3 הימים הראשונים, מותר על האבלים לענות באם נשאלו.

    היום השביעי: בבוקר יום השביעי לאחר התפילה, יושבים האבלים שעה קלה ומנחמים אותם ולאחר מכן אומרים להם ״קומו״ ולאחר מכן קמים האבלים וכל האיסורים בימי השבעה בטלים.

    הדפסת מודעות אבל

    המרכז להדפסת מודעות אבל אתכם בשעתכם הקשה

    במרכז להדפסת מודעות אבל, תקבלו את כל שירותי ההכנה לשבעה וללוויה. שירותי הדפסת מודעות אבל בכל שעה, יום או לילה ומסירתן אליכם בביתכם על ידי שליח, שירותי תלייה, פרסום המודעות, יצירת קשר עם חברת קדישא או כל מידע בו תוכלו להיעזר בימים קשים אלו. במרכז רגישים ומבינים את מצבכם והכל נעשה ברגישות והבנה.