ביצוע טקס אזכרה – מידע לאבלים

ביצוע טקס אזכרה – מידע לאבלים

ביצוע טקס אזכרה – מידע לאבלים

במרכז להדפסת מודעות אבל תוכלו להדפיס מודעות אבל החל מ-150 ₪ ולקבל שירות VIP הכולל שירותי הדבקת מודעות אבל, משלוח מהיר עד הבית ובנוסף אפשרות להדפסת ופרסום מודעות אבל בעיתונים הארציים. חייגו עכשיו לקבלת השירות

טקס האזכרה לנפטר יכול להתבצע על ידי רב, מנהל קבורה חילונית או פשוט על ידי בני המשפחה. בעת העלייה לקבר לביצוע האזכרה נהוג להקריא מספר פרקי תהילים, להוסיף את שם הנפטר ואת כל פרקי המילה ״ נ ש מ ה ״. טקסי אזכרה בדרך כלל מתבצעים בשבעה, שלושים יום ויום השנה.

פניה מהירה

    ביצוע טקס האזכרה

    בעת העלייה לקבר המתבצעת בתום ימי השבעה, בתום 30 יום וביום הזיכרון השנתי, נוהגים לערוך טקס אזכרה מסורתי בו מקריאים פרקי תהילים, קדיש יתום, תפילות לעילוי נשמת המת וגם נאומים וזיכרונות לפי רצון המשפחה. טקס זה יכול להתבצע על ידי קרובי המשפחה או באמצעות רב או כל חברת קבורה חילונית.

    יום השנה הראשון

    ביהדות יום השנה של אדם שנפטר הוא תאריך פטירתו לפי לוח השנה העברי. לאחר שניים עשר חודשים מתאריך הפטירה מסיימים בניו ובנותיו של הנפטר את שנת מנהגי האבלות (שאר האבלים כמו אחים, בעל/אישה מסיימים לאחר 30 יום). לאחר תקופה זו מותר לילדי הנפטר להגיע לשמחות ולחדש בגדים.

    הדפסת מודעות אבל

    יום השנה בכל שנה

    בעבר, ביום השנה לנפטר, נהגו האבלים לשעבר לצום על מנת לעזור לעילוי נשמת המת. כיום מנהג זה כמעט ולא קיים ונוהגים האבלים לשעבר לסעוד סעודה ביום השנה. ביום זה עולים לקבר בבית העלמין לביצוע אזכרה ונוהגים להקריא קדיש יתום. בנוסף נהוג כי בני הנפטר קוראים קדיש נוסף חוץ מהקדיש שנאמר על ידי המשתתפים בתפילות.

    בעל הקורא תפילת השכבה לאשתו – ״אשת חייל״ ולאיש – ״מנוחה נכונה״. בקהילות מסוימות נהוג כי האבל ״יתרום״ קידוש לעילוי נשמת המת בשבת שלפני יום השנה. בדרך כלל תרומה זו מתבצעת בבית הכנסת לאחר תפילת שחרית של שבת והברכות שהציבור מברך עליהן מיועדות לעילוי נשמת הנפטר.

    טקס אזכרה דתית

    טקס האזכרה הכולל עלייה לקבר וקריאת פסוקי תהילים ותפילות מיוחדות המיועדות לכך, סדר ונוסח התפילות משתנה מעדה לעדה. לקריאת קדיש דרוש מניין של עשרה גברים.
    מנהגים מקובלים:
    • ניקוי ושטיפת המצבה והסרת אבנים
    • הנחת אבנים חדשות בתום טקס האזכרה
    • הדלקת נר נשמה על הקבר או בתא המיועד לנרות

    הדפסת מודעות אבל

    טקס אזכרה חילונית

    עלייה לקבר ביום השנה מתבצעת גם על ידי חילוניים שמאמצים בדרך כלל את מנהגי האזכרה הדתית או את חלקם או שמסתפקים באמירת מילים לזכרו של המת. מקובל להניח פרחים או שתילים על הקבר באזכרה זו.

    הילולת צדיקים

    ביום השנה לפטירת צדיק נוהגים מקובלים וחסידים לקיים חגיגה הנקראת הילולה בה מספרים על חייו של הצדיק שנפטר ומקיימים מנהגים האופייניים לו ולמהלך חייו. הילולה המוכרת ביותר היא הילולת ל״ג בעומר לזכרו של רבי שמעון בר יוחאי. כל חצר חסידית נוהגת לחגוג את הילולת האדמו״רים שלה.

    הדפסת מודעות אבל

    המרכז להדפסת מודעות אבל

    המרכז להדפסת מודעות אבל יסייע לכם בהדפסת מודעות אזכרה ומסירתן על ידי שליח עד ביתכם וכן תליית המודעות ופרסומן בעיתונים אם תרצו בכך.